måndag 16 februari 2009

Sockeldosor

Så bar det iväg till Myresjöhus för att utifrån ritningarna diskutera var sockeldosorna och tele/bredbandsuttagen på, i första hand, bottenvåningen ska sitta. Detta måste vara klart innan bottenplattan ska gjutas. Inför mötet förberedde jag mig ordentligt med russin, leksaker, vatten, kex och andra godsaker så att lilla Tyra skulle hålla sig lugn. Hon fick också låna sina favoritleksaker: mina nycklar och min mobil. Så fort hon blev trött på en liten leksak så plockade jag fram nästa, som på löpande band. Jag sparade russinen till sist, som ett trumfkort, för att hennes uppmärksamhet skulle avledas från att i stället vilja ut och promenera runt hela Myresjöhus kontor. Tyra var en riktig ängel. Tur det för hon är en envis tjej och när det brister och hon inte har lust att göra sådana tråkiga saker som att sitta tyst och stilla på ett möte finns det ingen chans att koncentrera sig på vare sig ritningar eller något av vad de andra på mötet har att säga.

I övrigt är nu anläggningsarbetena klara. Nästa steg är att se till att ritningarna slutligen blir helt korrekta och sedan kan gjutningen av grunden påbörjas och förhoppningsvis kan grundarbetena påbörjas om senast 2 veckor.

Inga kommentarer: