lördag 16 maj 2009

Från ovan

Det har ibland sina fördelar att vara pappaledig eftersom man har tid för lite andra aktiviteter utöver det valiga. Var häromveckan ute och flög med Micke, en pappaledig vän till mig som har flygcertifikat och fick den lysande idén att ta en sväng över Täby Kyrkby och vårt hus. Vi flög från Bromma flygplats där vår lilla Piper fick tampas med trafikflyget. (Klicka på bilderna för att få dem större).

Vår Piper - ett riktigt litet flygplan med plats för 4 - hur det nu går till...


Cockpit med flygarhänder.


Efter att vi lyfte från Bromma styrde vi mot yttre kontrollområdet Bosön. Till höger i bild ser vi Globen och till vänster skymtar hötorgscity.


Hötorgscity mitt i bilden.


På väg över Wennergren Center som syns mitt i bilden.


Skärgården från ovan - vackert, vackert, veackert. Härifrån vänder vi nosen norrut.


Nedan syns Täby och Rönningesjön med Hägernäs nedan i bild.


Den lilla Gullsjön flankerad av den nyligen invigna Norrortsleden. När jag var liten lekte vi mycket vid sjön som då låg mitt inne i storskogen.


Nedan ses hela Östra Byle i Täby Krykby med vårt hus knappt synligt uppe i bilden.


Mitt i Bilden syns vårt hus i grått. Klicka på bilden för att se det lite närmare! Riktigt roligt var det att flyga "hem". Inte varje dag man får tillfälle till detta. Och fort går det att både ta en kort sväng över skärgården och nå Täby Kyrkby när man slipper trängas på motorvägarna.

Inga kommentarer: