fredag 22 maj 2009

Klämfredag

Det är klämfredag och det märks verkligen i det annars ständigt pulserande Söder. Tempot på Götgatan är ungefär lika högt som vilken söndag som helst. Men eftersom jag har full arbetsdag idag, så var det bara att med igenklibbade ögon (har ögoninflammation) och efter en natt av dålig sömn (Alvin har vattkoppor och hade rätt hög feber under natten, och Tyra är förkyld) glatt kliva upp ur sängen.

Sagt och gjort, jag tog med mig datorn för att sätta mig på ett café och jobba åtminstone halvdag. Väl på plats, med världens största tekopp, kommer efter en stund Christine Meltzer in. Hur fräsch och pigg som helst! Supersnygga kläder, snygg i håret, välsminkad... Hur kommer det sig att dessa TV-profiler jämt ser så pigga och glada ut, trots att det är tidig morgon?! Själv är jag oduschad, osminkad, ouppklädd (och märker precis ett par fläckar på jeansen) och har röda inflammerade ögon, samt en smärtande hals... Ibland skulle man bara vilja byta bort det annars så underbara livet som småbarnsförälder... :-)

Inga kommentarer: